Δύο όροι που μοιάζουν ταυτόσημοι όμως στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο διαφορετικές διαδικασίες, εξίσου σημαντικές για την εξέλιξη και τη λειτουργία του ανθρώπου στο περιβάλλον.
Εκπαίδευση ώστε το άτομο να μπορέσει να κατανοήσει το περιβάλλον, να παρέμβει σε αυτό, να το προσαρμόσει στις ανάγκες του.
Αγωγή, το «ηθικό οπλοστάσιο» που θα εφοδιάσει τον άνθρωπο με όλες αυτές τις αξίες, τις συνήθειες, τη στάση ζωής και εν τέλει την προσωπικότητα η οποία καθορίζει και τις σχέσεις με τους άλλους.
Πρόκειται για διαδικασίες δύσκολες, συνεχείς, που γίνονται δυσκολότερες όταν απευθύνονται σε μία «διαφορετική» ομάδα ανθρώπων.
Η εκπαίδευση και η αγωγή των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, στηρίζετε κυρίως στις φιλότιμες προσπάθειες κάποιων ανθρώπων με ψυχικά αποθέματα και πολύ αγάπη για το άτομο. Το ζητούμενο είναι η κοινωνικοποίηση και η κοινωνική αποδοχή & ενσωμάτωση, δηλαδή η χρήση των υπηρεσιών που παρέχει η κοινότητα και η συναναστροφή με τα μέλη της.
Στο τμήμα σήμερα παρακολουθούν άτομα ηλικίας 20 ετών και άνω με διαγνώσεις νοητικής υστέρησης, τύφλωσης, σύνδρομο RETT, αυτισμό, σπαστική τετραπληγία, κλπ. Σε αρκετές των περιπτώσεων μπορεί να συνυπάρχει αισθητηριακή ή νοητική με κινητική διαταραχή .
Στόχοι του τμήματος είναι καταρχήν, η φροντίδα του ατόμου καθώς και η εκπαίδευση για την βελτίωση των δεξιοτήτων αυτοεξυπηρέτησης (ένδυση, ατομική υγιεινή, σίτιση), και κοινωνικοποίησης .Το τμήμα αποτελείται από νέους και νέες με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και Νοητική Υστέρηση.
Το πρόγραμμα του τμήματος είναι δομημένο στους άξονες:
Το τμήμα αποτελείται από άτομα ηλικίας 20 και άνω. Οι εκπαιδευόμενοι εμφανίζουν σύνδρομο Down, νοητική υστέρηση με συνυπάρχουσες ψυχιατρικές διαταραχές. Οι στόχοι του τμήματος προσανατολίζονται στον γνωστικό, συναισθηματικό τομέα και στον τομέα της αυτοεξυπηρέτησης.